Friday, July 3, 2009

Sünna ja Nippuku festival

Sünnipäev

Aitähh kõigile kes kinke tegid ja õnne soovisid või vähemalt mõtlesid minu peale :D
Tõesti tore oli.

Sünna algas juba 10 päeva enne, kui eestist tuli esimene sünnipäevakaart vanaemalt! :D
paar päeva seda sain Akanelt tema küpsetatud koogi, ta pidi selle varem üle andma, sest koolis oli testinädal, ehk siis ta pidi hästi palju õppima jnejne. paar päeva seda käisin Madokaga Apitas (shopping mall) peale kooli, ta kinkis mulle pandlad, nii armsad :D Pühapäeval, üke päev enne sünnat käisin Fumika, Yuchani ja Yuukiga Nagoya Higashiyama loomaaias. peale seda läksime Nagoyas koogikohvikusse, kus sain esimese sünnipäevatordi ja siis need 3 laulsid mulle sünnipäevalaulu ja puha :D
Aaa, enne kui Fumikaga Nagoyasse läksime, andis ta mulle kingi üle, koos kirjaga. ma peale kojutulekut alles vaatasin mis ta kinkis. kui ma kirja lugesin siis... hakkasin peaaegu nutma xD
Sünnipäeva hommikul, sain sünnipäevahommikusöögi ehk siis hästi palju baklažaane?? hahahaha.
Maiteagi misasi see eesti keeles on.. selline suur banaanikujuline musta või lillat värvi .. aedvili :D täitsalõpp kui hea see on.. praetud, hautatud, keedetud, misiganes :D
Koolis oli test, ehk siis viibisin raamatukogus 2 tundi. raamatukogutädi andis kingi üle. :) Roosat värvi rätiku sain, sellised pärlid on küljes ja.. nummi! kaardi sain ka.
Klassis soovisid kõik õnne, Ryo'lt, Keisuke'lt ja Suyama'lt sain suuuuuure šokolaadi xD Yoshida kinkis ka šokolaadi. Siis tulid Mari, Miki, Chisato, Meiko, Mai, Akane, Yumi ja andsid oma kingi, ehk siis posu kaarte ja pabereid täis maia-teemalist teksti, palju šokolaade ja komme, ja siis juukseehteid.
Peale seda läksin 3-aasta õpilaste, Wakana ja Akanega okonomiyakiyasan'i (okonomiyaki on jaapani toit, midagi kalaomletilaadset). ma sõin yakisoba kanaga. njämmmaaaa. siis andsid nad mulle šokolaadi ja kaardi. pärast tegime purikurat Apitas.
Õhtul kodus sain Mihokolt kingi, käeketi ja juukseklambri (kas juukseasju juba küll ei ole või :D) ja koos armsa kirjaga. peale seda tegime perega kureepu't ehk siis
* kuumal pannil küpsetatud õhukese pitsapõhja moodi (ilma äärteta :D) lapik pannkook, millele laotatakse banaane, kiivisid, (puuvilju), sokolaadi, jäätist, vahukoort. Siis rullitakse kokku ja pannakse torbikusse*
täitsalõpp kui hea (vol2). minu lemmik.

Peale seda... sain Futabalt kingi, hello kitty rätiku ja kõrvarõngad. kiri oli ka kaasas, mis oli jälle niiii armas. neil on tõsine anne kirjutada südamlikke kirju.

ah vist oligi kõik :D ei tegelikult, Yuuna Saori ja Ayaga lähme Bowlingusse mu sünnipäeva pidama, millalgi Augustis vist, suvevaheajal. Ma mõtlen et.. siin Jaapanis on üks sünnipäev küll jube pikk või niii :D

Nae tuli Usast tagasi


Eile peale kooli tulin kiiresti Nae'ga koju, et siis vahetada riided ja minna Fumika ülikoolifestivalile. (ainult mina). okaasan sõidutas autoga mu Fumika kooli juurde, kus fumika juba ootas mind, nii armas nagu ta alati on :D
Fumika on mu kõige kõige kõige parim sõber Jaapanis. ta on lihtsalt niii armas, otona da yo(täiskasvanu).
enam ei oskagi ennast eesti keeles väga hästi väljendada... jaapanikeelsed sõnad keerlevad peas ringi.
käisime festivalil ringi ja sõime igast värke. sain service't (tasuta) :D
täitsalõpp kui hea (vol3). ma võin vist nüüd süüa kõike peale umeboshi ja nattoo. neid veel... eriti ei taha nagu :D
rääkisin fumika sõpradega juttu ja õpetasin eesti keelt ka väheke :D
varsti on jaapanis selline püha, et kõik kirjutavad oma soovi paberile ja riputavad spetsiaalsete puude külge. lahe on lugeda mis teised kirjutavad.. näiteks. " tahan raha" või "igavesti armastust" jne. lapsed kirjutavad ka ja joonistvad paberitele pilte.
fumikaga kirjutasime ka soovid paberile. fumika kirjutas et ta tahab minuga hästi palju aega veeta sest maia daiiiisuki(meeldib väga?) hahaha.
ma kirjutasin et fumika mind kunagi ära ei unustaks. koos kirjutasime "tahan fuji otsa ronida" sest ma ausalt ka tahan sinna tippu jõuda. fumika kirjutas "fuji" kanjis ja ma kirjutasin "tahan ronida" sest ma ei oska fuji kanjit veel :D kanji= hiinast pärit hieroglüüf, meeldetuletuseks veel et jaapanis on 3 erinevat tähestikku kasutusel: hiragana, katakana, kanji
kella 5st läksin sinna (festarile) ja kell 10 tõi fumika poiss mu koju. ukse peal veel rääkisime juttu ja,, ma lähen 17ndal fumika ülikooli võrgutrenni, :D lahe. sempaidega(vanem aste, fumikast vanemad) rääkisin festivalil juttu ja kõik ütlesid et tule tuleeeeee :D see volley circle on fumika ülikoolis häsi suur, põhimõtteliselt iga teine on võrgutrennis. fumika poiss on kapten :D nad sain national game'le ka oma tiimiga. päääääris tugevad. maitea mis minust alles jääb kui ma sinna lähen :D
ühelt võrgusenpai'lt sain kingituseks helendava käevõru:D
Aa, festivalil mängisime bingot ju :D siin on ilgelt populaarne et festivalidel ja kohtades kus rahvast koguneb mängitakse bingot. tavaliselt mingi kimonos naine hõikab seal loositud numbreid ja siis ülikonnas mees kordab jne, hästi elav ja lõbus on, kõik hullult tahavad võita, kuidagi.. hästi püüdlikud on need jaapanlased. kui juba hakkab võidule lähenema siis karjutakse kõva häälega "riiiiiiitši" (reach) :D ja kõik plaksutavad. seekord me ei võitnud fumikaga aga järgmine kord raudselt võidame ära :D




KUS EESTI ON??

jah, nad ei tea kus asub eesti või mis on eesti?? kas meil on vene keel? või saksa? äkki hoopis inglise? (lootusetu). tahaks anda šokolaadi inimesele kes teab nimetada 3 balti riiki (2 inimest leidus ) :D
tegelikult meeldib mulle äraarvamismängu mängida.
Fumika teab seda ja ta küsib alati oma sõpradelt (ja teistelt) et arva ära kust maia pärit on.

kõige rohkem pakutakse ameerikat ja austraaliat. vist sellepärast et sealt tuleb palju vahetusõpilasi??
mõni inimene on isegi öelnud et raudselt euroopast pärit jah? :D siis tahaks talle pai teha :D jah, euroopast olen pärit!!! :D

ükskord ütles üks tüdruk " MA TEAN KUST TA PÄRIT ON!! " *vaikus* "IIRIMAALT!?" *vaikus*
mina: " EEEEEHHHH?" :D
teised: "on jah blond selline.. " "nahk valge.. " "sinised silmad vä!?" "seal on külm eks?"


kusjuures eile küsis üks poiss:
Kas teil seal eestis on aasta läbi lumi või? :D

kuna eesti on päris põhjapoolusel, siis ei jäta ma mainimata et meil on külm. alguses arvasin et eesti ei ole külm, vähemalt mul mitte. aga jaapan on niiii palav, et nüüd on eesti minu jaoks ka põhjapoolus.

see silmade teema..
siin öeldakse minu silmade kohta "himawari" ehk siis: päevalill. (imi wakaranai= ei saa mõttest aru)
jah, nad ei tee vahet hallidel ja sinistel silmadel. minu silmad on hallid,mitte sinised.
"Tõesti??? sinised ju!!! vaata, Yuki (akane, mari, saya, jne)!! sinised silmad!! "
siis ma püüan seletada et tervel mu eesti perel on hallid silmad ja mina olen.. sinisilm!? väga mitte :D

No comments:

Post a Comment