Sunday, November 8, 2009

2 kuud kojuminekuni vist!

Oeh oeh :D juba november.
täna on Nae sünna. hommikul ärkasin üles, nina kinni ja kurk valus, läksin kööki, sõin kohvitarretist (ma tean et te teate et mulle ei meeldi kohv), aga õnneks oli mul nina kinni nii et maitset ei olnud.. haha..
päris nõme on süüa kui maitset ei tunne :D ja täna lõunaks oli katsudon!!!! lemmik.
mul ei ole seagripp!
lihtsalt jaapanis läks veits külmemaks, ja üleeile jooksin track'is 9 kilti..kere oli kuum :D aga nina ja kõrvad olid külmad..ja väike tuul oli ka.. sellest siis nohu ja valus kurk.
lugesin et ukrainas päris hull värk seagripiga.. ja mingi teema oli et president neil kohe süüdistama, umbes et euroopast tõite meile gripi!
Jaapani lehtedes oli kirjas et Esimene seagripijuhtum jaapanis: abielupaar naasis Kanadast koju, Tokyosse. Teine juhtum: Ülikooliõpilased tulid Hawaiilt tagasi, Kyotosse. Ehk siis kõik teavad et umbes kust gripipuhang alguse sai aga sellist süüdistamist ei ole ju, nagu ukrainas. jah siin ka kõik kannatavad.. aga suur osa maailmast ei tea et pool jaapanist gripis, sest enda riigigagi tegemist küll ja küll.

Meil nüüd tuli sügis! 2 päeva oli talv, nüüd jälle sügis. ehk siis kantakse neid nunnusid kampsikuid vesti ja särgi peale. :D mul ei ole seda veel, aga ostan. meil koolis on lubatud ainult 3 värvi: must, tumehall ja hall. teistes 'era'koolides on rohkem lubatud.. võid roosat ka kanda. ja poisid kannavad ka kampsikuid. siis meil on veel sellised ruudulised sallid ja.. võid musti sukkasid ka kanda. seelikuga on päris külm. eriti kui on lühike ka veel.

Kõikidel siin on olemas mobiil, eks, selline kandiline klapikas. Seda koolis ei tohi kasutada. sa võid selle kooli kaasa küll võtta, aga kooliväravast sisse astudes peab mobla olema välja lülitatud või hääletu peal. tunnis ei tohi mitte mingil juhul mobla kasutada. kui jääd õpetajale vahele siis kutsutakse vanemad kooli. olen sellest varem ka kirjutanud eks. hostemps pidi ka ükskord kooli minema kui Nae tunnis vahele jäi. klassijuhh ütleb mõned sõnad, vanemad vabandavad, laps vabandab ja kõik.
Söögivahetunnil muidugi kasutavad kõik telefone, võtavad kotist välja, julgemad helistavad sõpradele jne. söögivahetund on õpsidel ja lastel samal ajal, aga mõnikord tuleb mõni õpetaja nö patrullima ja siis on vahelejääjaid palju. see on naljakas kuidas nad üritavad sõnumeid saata, käed kotis, sest mobla ei tohi keegi näha ju. :D
 
Nii, kuu aja pärast on jaapani keele test. JLPT. minu level on 3. ehk siis umbes 300 kanjit(hieroglüüf). ma oskan juba umbes 500 kanjit aga raskemat levelit ei saa sooritada kuna järgmine level on 1000-kanji-level! enamus vahetusõpilastest soortiab selle. koreakad ja hiinlased selle raskema leveli ikka.
Teen suure hoolega Kumonit..
Praeguseks G level alustatud. Kumon on isegi päris huvitav. haha. poleks jah arvanud et seda mõtlen. õpetaja küsis et kas tahad edasi ka teha või jätame pooleli. mõtlesin et mis siis ikka, teen edasi. Sest F'iga lõpeb nö 'medium' level ehk siis.. G-st alates läheb veel huvitavamaks.. tuleb igasugu jaapani jutte ja vanasõnu ja hästi palju grammatikat sisse ja :D
õpetaja andis tegelikult I J K ja L levelid ka.. niiet.. L-ni on plaan seda teha siis. Sirvisin L leveli lehti ja oeh seal on ikka päris raskeid asju! nagu ajalehte loeks! huvitav.
 
Meil oli koolis Orienteering taikai. Ehk siis sõitsime hommikul rongiga Kowa peatusesse, kõikidel üheteistkümnendikel (mina ja teised) kehka riided seljas. Kowa's oli pisike kogunemine, õpsid rääkisid ja dire ütles paar head sõna. Siis võtsime rivvi ja hakkasime koos kooli poole kõndima. Kowast koolini on 24 kilomeetrit :) Kõikidel olid kaardid pihus ja tee peale olid ka märgitud nooled mille järgi minna. Siiski suutsid mõned grupid nö ära eksida. Tee lookles siia-sinna ja vahepeal oli rada hoopis kuskil elamute vahel, vahepeal oli metsas jne.. nii huvitav oli! õpilased olid gruppidesse jagatud, minu grupis oli 5 inimest. Eelmisel päeval läksime peale klubi supermarketisse et osta maiustusi jt et tee peal süüa :D
Iga umbes 5 km järelt oli checkpoint, õpetaja vaatas kella ja kirjutas paberile kes mis grupp mis kell jõudis jne :D
Kowa asub Kowas, mis on Handast lõunas, peale Taketoyot.
Lõunaks olime juba Handas, jõudsime mingisse parki kus anti 30 mintsi aega et lõunasööki süüa. Njämm. Kõhud täis, jälle marssisime edasi, umbes 8 kilti oli jäänud. Kooli jõudes olid jalad suhteliselt läbi, viskasime riieturuumi pikali ja magasime :D minu grupp oli ikka väga ees, jõudsime kooli kell 14:00. viimane grupp jõudis umbes 15:50 :D vot nii. Isegi praegu jalg valutab veits.
Koolis sai igasugu maiustusi ja toite raske töö eest :D kümnendike mammad ja papad olid vabatahtlikud ja jagasid toitu jne.
Pärast söömist ja Orienteering taikai lõpetamist lonkisime koju. Seekord läks koju jõudmiseks rohekem kui tund ja 20 mintsi, igapäevase 50 minuti asemel xD
Track on ikka nii lahe. meeldib!
üleeile jooksin Kenjiga koos 2,5 kilti xD rääkisime igast et mis tulevikus teha ja kelleks saada ja siis ta ütles et tuleb kindlast eestisse... aga kuna ma selleks ajaks pidavat olema juba abielus siis kas ta ikka võib tulla, äkki saab mu mehelt peksa XD rääkisime et mitu last tahaks ja mis nimeks panna ja meenutasime kuidas esimest korda kohtusime... kõlab veidralt? mul oli kogu aeg tunne et räägiksin nagu parima sõbrannaga XD.
ja kenji on nii naljaks. ta teeb igasugu lolle hääli ja ütles mullegi et Maia, nori ga ii. XD aitäh. tähendab seda et tension kõrge. "tension takai" noh... mai oska seletada :D
Klassis on meil "klassi hing" olemas, Mai on ta nimi :D mõndadelt orksi piltidelt võib teda leida ka :D ühesõnaga, ta on 24/7 nägu naerul, ütleb igast naljakaid asju, terve klass kajab naerust. tantsib ja teeb inimesi järgi, teeb endale soenguid keset tunde jne mis iganes pähe tuleb. samas ta on südamlik ja hoolitsev, saab asjadest aru. on olnud raskel ajal toeks :)
Talle meeldib mood, ja tänu minule Lady Gaga ka. haha. tunnis laulame koos, mis sest et pingid on teine teisel pool klassi xD väga viis inimene.
AH, me nüüd vahetasime pinke jälle. ma olen ikka järjest ettepoole liikunud iga korraga. siin on nii et umbes iga kuu järelt vahetatakse klassis kohti. loosimise järgi. ma olen nüüd 3ndas rivis, teises pingis. ehk siis peaaegu õpetaja ees :D haha. täiega nõme koht ikka. :D õpetaja näeb kõike mida sa teed. Mai on kõige taga, mai tea kuidas tal see õnnestub alati :D Vahepeal on see koht huvitav kah, sest kõrval on Miki ja Yoshida, Suyama on ka ligidal, Saaya on taga ja õpetaja on kõige ees! :D feil.
 
 
See uus vahetusõpilane.. mu arvamus temast muutus ikka täiega.. halvemuse poole. :D
Esiteks ta on noor. alles 15. kas selline mõistab siis maailma või? :D nali.
mai tea miks ta track'iga liitus.. sest joosta ta ei taha ja kui küsida et kas sul valutab midagi, siis ütleb et ei valuta midagi, ainult joosta ei taha. miks? inglise keeles ei oska öelda, ainult saksa keeles teab seda sõna.
õps ütles ka et kammoon Jan, Maia on sust tugevam :D
Ja ta... nagu.... jälitab mind... tuleb igale poole järgi nagu kutsikas. ja siis.. selline... palun ärge keegi nüüd solvuge aga tal on nohiku nägu peas! jaa ma armastan nohkareid(päriselt kah) aga teda kohe kuidagi ei salli! mai tea isegi päris täpselt miks :S
Alati kui teeme midagi klubis, siis kui õpetaja küsib et kas jooksed poistega või tüdrukutega, siis vaatab mulle otsa ja ütleb.. tüdrukutega!. hahaha.
tookord jooksime 100 meetrit ja siis 30 sekundit puhkust, jälle 100 meetrit, 30sek puhkust, 10 korda. see oli nii karm ja ma koguaeg vingusin õpsile et ma tahan lõpetada!! tahan lõpetada!!! õps innustas edasi nii et ei lõpetanud. aga jan tegi küll surija nägu.
peale pikemat pausi siis hakkasime uuesti sprinti jooksma, õpetaja küsis et maia kas jaksad veel? ütlesin et ei jaksa enam.. seepeale jan ka kohe et.. mina lõpetan! siis mõtlesin et kui ma läheks jookseks edasi siis jan vist hakkaks ka, niiet ütlesin õpsile et MAIA JOOKSEB!. no ja muidug jan tuli ka, ega ta tüdrukule kaotada ei taha :D
no ja siis ta nagu üritab alati mu kõrval olla. ma pakun talle vist mingit vanema-õe-kaitset kurja maailma eest. no sest ta ei oska jaapani keelt eriti. ta siin 3 kuud juba olnud.
ja tal on raske sõpru ka teha sest... ta on siuke.. tundub.. nagu igavat moodi inimene.
aga jaapanlased on väga kannatlikud. haha. minul lõpeb kohe kannatus otsa.
ükskord laulsime samal ajal venitusi tehes, kambaga (kaasa arvatud Jan) "Its my life.. nananan... broken...nanana... nanana.. I just wanna live when Im alive... Its my life" (keegi sõnu ei tea ju täpselt) :D
kõik jäid vait. jan hakkab ümisema, aina valjemini ja valjemini. kõik vaatavad et nagu misasja, päris imelik üksinda ümiseb :D keegi küsis et mis laul on. jan ütles et " ah sai tea seda" :D
HAHAHHAA.
siis kui enne rongile minekut käime conbinist läbi, ostame miskit küpsiseid v šoksi vms, siis jaapanlased ALATI jagavad teistega, nad ei söö üksinda nagu mingid.. isekad.. pakuvad ilusti aga õnneks on eestis sama komme niiet see pole mulle raske teisega midagi jagada :D Aga jan.... aga jan..
kõik pakuvad et tahad kommi? jan võtab vastu ja sööb ära. siis võtab enda kotist välja küpsisepaki, teeb lahti, sööb, sööb, sööb. samal ajal vaatab ja jõllitab ringi, sööb. kõik on nagu.. issand kui imelik..
HAhahah. lihtsalt meganaljakas.
siis keegi küsis ükskord Janilt et kes ta parim sõber on. "Maia." ütles. HHAHAHHA

3 comments:

  1. e.. tsau? okei, mul on kahtlane siia praegu kirjutada, sest ma ei jõudnud seda läbi lugeda kuna mul on niii kiiire!! a ma tahtsin küsida, et enne kui sa jaapanisse läksid, kas sa nagu enne oskasid ka keelt juba? (sest mul ka plaan minnna aastaks) ja nii palju, kui ma siin seda teksti sirvind olen kiirestikiiresti, on sul niii tore..

    ReplyDelete
  2. hahahaha. tere tere.
    ei ma õppisin ainult hiragana/katakana ära ja mõned tervitussõnad ja fraasid.. siis me saime yfult mingi 'survival japanese' raamatu kust siis ka õppisin paar lauset pähe eg where is the toilet etc. aga mul oli ka kiirekiire nii et ei jõudnud keelesse väga süveneda aga ma ütlen et vahet pole kas enne minekut oskad või ei oska, jaapanis hakkab keel külge niikuinii :) edu sulle ja loodan et jõuad jaapanisse siis! :)

    ReplyDelete
  3. ooo, siisju heahea ^.^ (ma katakanat ja hiraganat juba jagan)

    ReplyDelete