Sunday, May 24, 2009

Vahepeal juhtus palju, vol1

Viimased 2 nädalat on olnud nii kiired, et pole aegagi olnud blogindusega tegeleda. gomen ne.

Kust ma alustan? keskelt, 17. maist, Nagoyas oli orientatsioon. Aichi-ken'i(maaakonna) 9 vahetusõpilast said kokku ja me rääkisime juttu, kohe algusest peale JAAPANI KEELES - ühesõnaga kõik oskavad seda juba rääkida. (jeee)
Kõik peale selle tüdruku kes on vist... Šveitsist kui ma ei eksi. Ta on selline hästi vaikne ja arg ja räägib vaikselt. Pidime seal kõikidele end tutvustama ja rääkima et mis klubidega keegi on koolis liitunud. Kohal olid kõikide vahetuspered ja AR'id (tugiisikud). Kumoniga on sellised lood, et paljud on alles A või B levelis, mina olen C-s (nüüd juba D-s) ja see saksa poiss on vist.. F levelis. Ta õppis jaapani keelt saksamaal 2 aastat ka.
Aichi ken'i vahetusõpilased on kõik sellised häästi toredad ja naljakad. 1 eestist, 2 saksamaalt, 2 šveitsist, 1 norrast, 1 rootsist, 2 koreast. Minu kooli ligidal elab saksa tüdruk, Carolyn, aga ma pole teda seal kordagi näinud. põhjus lihtne - ta kool asub kusagil mujal, nime unustasin.
Alguses siis tutvustasime ennast, ja rääkisime tsipa juttu, kuulasime tähtsate YFU inimeste juttu ja siis eraldati vahetuspered ja vahetusõpilased eraldi ruumidesse :D
Vahetusõpilased pandi endiste vahetusõpilasega ühte ruumi, kus me siis rääkisime kogemustest ja kuidas jaapan on jne jne jne ja KÕIK jaapani keeles. See on nii suur samm edasi, ma olin isa ka üllatunud et... näe, saame hakkama ju! 2 kuud tiksus täis, keel on suus! tegelikult mitte päris nii, et sa võid kõike rääkida mida tahad, sest sõnavara ei ole nii lihtne,,
jaapani keel ei ole lihtne!


***
nihon no kokoro ga mita
kunstiklubi ainukesena tundus veits igav, niiet küsisin kas saan veel ühe klubiga liituda. track&field (eesti keelde tõlkides.. mis see ongi? kergejõustik? jooksuklubi?) oli mõttes juba pikemat aega.
Kaga-sensei (track'i õps) küsis ka et kas ma ei tahaks liituda,, Kaga sensei on selline suhteliselt... imelik õpetaja :D meesõps ka veel :D näiteks kui meil oli sporditest, õues oli Niii palav ja päike paistis lagipähe, siis Kaga-sensei kandis mingit sulejope moodi värki, ja vingus ka veel et.. küll täna on palav :D Kehkariiete peal on mu nimi Mugi (vist), sest need olid enne kellegi teise omad, ja siis Kaga sensei ütles enne alati et Mugi Maia tule siia :D ma ütlesin vastu et ma pole mugi maia, lihtsalt maia, need riided on laenatud :D aga ma ei tea kas ta unustas või lihtsalt üritas nalja teha, aga mitu korda kutsus mind nii. Teine kord oli meil saalis kogunemine, peale seda kontrolliti jälle riideid ja seeliku pikkust. minu seelik oli ka liiga lühike ja siis kui inkaõps parasjagu mu seelikut alapoole sikutas, jooksis Kaga sensei kohale ja mõõtis pilguga kas on ikka õige pikkus. pärast kiitis mind ka veel (mille eest ei tea :D ) kolmas kord oli kogunemine ja jälle oli kaga sensei kohal seal kus maia ja peale seelikute kontrolli ütles ta sellised sõnad: "Maia, tead, mulle meeldivad jaapanlased" . Misasja? kas see tähendab et ma talle ei meeldigi või? hahaha :D
tegelikult ikka meeldin küll, nüüd me suured sõbrad ja puha :D
Track & Field (TF)
Agui kooli TF on üks parimaid, liikmeid on üle 30. esimest korda kui ma sinna läksin, pandi kohe hullult trenni tegema. Alguses umbes tund aega venitusi ja soojendust (3km jooksu), siis veel venitusi ja jooksmine (4km), siis 100 m mitu korda sprinti, lihaste trenn, teatejooks 400m, siis veel venitusi ja painutusi ja see kõik võttis aega 5 tundi. vahepeal olid koosolekud ka ja jutud tervislikust toitumisest ja kuidas keha piisavalt veega varustada! Lõpuks olin niii väsinud et roomasin koju üle tunni aja. Fu-chan on ka TF'is, (sõber). peale trenni lähme koos koju alati. ta on ikka nii tore. I aasta õpilane muidu (meeldetuletus: mina olen II aasta oma). 31. mail lähme koos Fu-chaniga shoppama ja mõned sõbrad tulevad ka.. eitea veel neid :D
aga TF klubi on lõbus,sain jälle palju uusi sõpru. ja isegi üks tüüp elab mu kodu lähedal. keisuke (klassikaaslane) ja üks teine poiss mu klassist on ka TF klubis. Nüüd olen Keisuke'ga sõbrad või jaa :D Enne me ei rääkinud peaaegu üldse aga nüüd iga päev. Tegelikult ei ole ta üldse selline mis ma enne kirjutasin... et ülbe või midagi.. ta on täitsa tore :D. Fu-chan on ka armas, koguaeg aitab mind jaapani keelega ja aitab inimeste nimesid meelde jätta. meil saab iga kord nii palju nalja.
Nihon no kokoro ga mita - ma nägin seda. iga kord kui me jooksime staadioniringe, siis möödaminejad hõikasid "faito" ehk siis.. "fight!", mis tähendab seda et pinguta veel!
Koudai ujumisetrennis on nii, et kui laps vees krooli ujub, siis sel ajal kui kõrv on veest väljas (hingamise ajal), hõikab õpetaja kiiresti FAITO. sest ujuja kuuleb seda ja sellepärast ta pingutab lõpuni et saada parim tulemus. siin ei ole nii, et kui tahan siis lõpetan. või annan alla. sa pingutad nii et vere maitse on suus ja tahaks väsimusest ja valust nutta. jaapanlane ainult ütleb et ta on väsinud. ainult ütleb. aga samas jookseb edasi ja pingutab lõpuni, mingit allaandmist ei ole. selline näeb välja tubli õpilase päevaplaan: hommikul kell 5 ärkab, kell 6 on hommiku klubi (trenn), kell 8 kool, kell 3 lõpeb kool, algab trenn, kell 6 või 7 koju, trenni või juku'sse, kell 9 või 10 koju, õppima ja magama. laupäev ja pühapäev kaasa arvatud. sa oled väsinud, aga pingutad. ühes väikses jaapani plikas on rohkem tahtejõudu kui ma endas leida võin. see on hirmuäratav kui palju nad võivad pingutada. ma nägin jaapanlase südant.

***

No comments:

Post a Comment