Saturday, April 25, 2009

Kool ja Omatsuri

Esimene päev Agui koolis.

Hommikul ärkasin vara et end valmis panna, Narawa jaamas kohtusin Yuunaga, läksime koos rongile. Narawa peatusest Agui peatusesse sõidab rong umbes 7 minutit. Ma olin juba enne saanud sellise sõidukaardi mis kehtib 6 kuud ja selle kaardiga saab väljuda ainult narawa ja agui jaamadest. Niiet kui ma juhtun vale rongi peale minema (mida ma juba mitu korda olen teinud, sest yksi susserdan ma alati mingi jama kokku), siis teises peatuses ma jaamast väljuda ei saa, pean ootama järgmist rongi mis mind õigesse peatusesse viib.
Kell 8. 15 olin õpside ruumis, ootasin klassijuhatajat, ise jumala närvis, käed värisesid jne. pidin alguses õpetajate, siis klassi ja siis terve kooli ees kõnet pidama. 3 korda sedasama ja see ei olnud üldse lahe :D aga sain hästi hakkama ja kõik kiitsid ka veel, et missugune imeline aktsendivaba jaapani keel jne.
Õpetajaid on koolis päris palju kohe... ehk 40, võibolla isegi 50. ühel kogunemisel üritasin neid kokku lugeda aga seal on range kord ja kui keerutad siis saad kohe laksu :D koolieeskirjast kirjutan pärast pikemalt, nüüd aga sellest kui ma esimest korda oma klassi astusin.
Kõrvad pole mul siiamaani ära paranenud sellest mürast :D kõik karjusid korraga Kawaii (nunnu) ja shiro (valge) jne palju asju, klassis on palju tüdrukuid, 31 koos minuga. need tüdrukud suudavad VÄGA kõvasti karjuda ja veel igasuguseid erinevaid helisid tekitada. poistest ma ei räägi sest minu klassis ei ole neid ( 9 poissi on aga neid ei saa poisteks lugeda... sest nad näevad välja nagu tüdrukud) ehk siis ME TÜDRUKUTEGA läksime saali ja sinna kogunes terve kool, no ikka jube palju inimesi on seal, 700 nägu, kõik vormis, istuvad ühtemoodi. ma muudkui pabistasin selle kõne pärast. böhh, oli jube küll aga... nüüd on see möödas :D peale pikka pikka pikka avatseremooniat läksime klassi tagasi ja istusin oma kohale, klassi kõige viimases reas (jess), akna all.

KLASS

40 õpilast. klass on sama suur kui eestis näiteks geo klass (ehk siis väike). ainult lükanduksed/aknad, laes on 6 lampi (ise lugesin üle ja kontrollisin ka). igalühel on oma pisike lauake, mille all on sahtel nagu meil. see sahtlike on imehea spikerdamiseks aga ma pole küll näinud kedagi spikerdamas.. veel. klass on alati üks ja seesama, õpetajad jooksevad klasside vahelt, mitte nagu meil. mõned tunnid on tegelikult nii et klass on kahte jaotatud ja siis peab liikuma. Tunni ajal hoitakse tavaliselt uksed lahti, kõrvalklassi on alati kuulda (seinad on õhukesed). vahetund on väga lärmakas, terve kool kajab. esimene korrus on 3nda astme õpilaste jaoks, teine korrus meie ja kolmas korrus 1. astme jaoks. ehk siis eesti mõistes, I korrus= 12. klass, II korrus= 11. klass, III korrus=10. klass.
Kõik inimesed on klassis väga toredad ja kõik on sõbrad (no väljaarvatud mõned poisid)., alguses oli küll raske nimesid meelde jätta, sest lihtsalt NII palju inimesi on ja nii palju nägusid. koridori peal kõik lehvitavad ja tulevad juurde, tüdrukud on küll toredad.

Tunniplaan:

E
Inka (teen kaasa kui on midagi huvitavat, enamuse ajast magan sest nende inglise keele tase on minu omast palju palju madalam ja õpetaja ka koguaeg vabandab et sorri ma tean et sul on igav aga saad hakkama eks)
Sport (midagi väga erilist)
Jaapani k (magan)
Meedia (ma olen siis raamatukogus ja räägin tädiga juttu)
Jaapani k (magan)
Maailma-ajalugu (ei maga, sest istun ees, kuna 2 klassi on kokku pandud niiet ma pean ees istuma! ei saa magada! alles oli lõuna ja jube uni on!)
Kogunemine

T
Inglise keel
Terviseõpetus
Teadus
Jaapani k
Inka
Social

K
Ajalugu
Matem
Sport
Inka
Jaapani k (vana)
Jaapani k

N
Teadus
Matem
Ajalugu
Sport
Inka
Kogunemine (2. astme õpilased)

R
Inka
Inka (arfiklassis)
inka
Meedia
Teadus
Social

Nüüd siis kõikidest ainetest lähemalt:

Inglise keel.
ma olen klassis 2-1 ehk siis eesti mõistes 11a, mis on international class, siin õpitakse inglise keelt hästi palju ja teisi aineid vähem (vist). inglise keele õpetajaid on mul 4, põhimõtteliselt iga päev erinev. üks õpetaja on Kanadast (steve). temaga saab nalja ja tema tund meeldib mulle sest ma saan siis rääkida ja ta teeb nalja ka ja siis me kahekesti naerame (sest ülejäänud ei saa lihtsal aru et mis värk on).
Teised inka õpsid on ka lahedad, Yanagida-sensei (klassijuss) oskab inkat peale Steve vist kõige paremini. ülejäänud teevad vahel ka vigu.

Matemaatika
selline üllatus et nemad õpivad matemaatikat kuidagi jõle vähe meiega võrreldes, ainult 2 tundi nädalas ja see on ka väga lõdva, umbes 9. klassi tase. samas mõned asjad on väga erinevad, näiteks ruutvõrrandi lahendite leidmiseks on eraldi süsteem, sellega saab lahendid leida mingi risti arvutamise võttega, selleks läheb ainult 10 sekundit kõige rohkem. matemaatika on küll väga lihtne ja ma tihti aitan ka teisi sest kodutöid peavad nad jõlepalju tegema.

Jaapani keel
Selles tunnis ma alati magan kui võimalus, või teen KUMONit, sest lihtsalt nii igav on kui ei saa aru. klassikaaslased ei saa ka aru, jaapani keel on väga raske.

Teadus
Bioloogia, keemia, füüsika, geograafia kokkuvõtlikult - teadus. praegu õpivad rakuehitust (mitokonder ja sellised asjad). jällegi meie kooli vist 8. klassi teema.

Sport
meie klass pluss mingi teise klassi poisid. oi saab nalja. alati peab maas istuma. ma tahaks ühekorra filmida seda kuidas me teeme harjutusi. õpetajaid on kokku 5, nemad siis jälgivad et kõik oleks kontrolli all jne. kui ilma on siis me oleme alati väljas (õues). peale kehkat keegi pesemas ei käi, duššegi pole. lihtsalt vahetatakse riided ära. vahetund on ka ainult 10 mintsi ja peab kiirustama sest õps saab vihaseks. alguses oli siuke tempo peal, sest koolivormi äravõtmiseks läheb aega, nüüd olen harjunud.

ajalugu
klass on jälle kahte lehte löödud, osad õpivad mujal klassis. meie klassis on ka 2-2 klassi õpilasi selles tunnis. õpitakse ajalugu algusest peale.... praegu oleme kusagil vana... hmm... vanade koopamaalingute juures.

Meedia
nad õpivad arvutikasutamist, powerpointi ja exelit jne. klassijuss küsis mult et milliseid tunde tahad jätta ja milliseid mitte. kuna arvutid on kõik kanji's (need hiina märgid mis jaapanlased üle võtsid, VÄGA rasked, ma oskan praegu mingi 60 kanjit aga neid on kokku mingi 7000 ja rohkem), siis ma otsustasin et ei võta meediat. niiet see tund on vaba ja teen mis tahan. ma käin siis raamatukogus ja räägin rampsitädiga juttu, ta mul juba hea sõber, räägib tütre pulmast ja mis ta õhtul sõi ja kus eile käis jne, sõber noh.

Social
mina selle klassi mõtet ei tea, ega saa aru et mis seal õpitakse, ma tavaliselt magan või teen KUMONit.

Health
Õpetaja on lahe, hr Kakei. tal on tumedam nahk kui enamusel jaapanlastel, õpilased kutsuvad teda narritavalt Kuro'ks (must). õpetaja on väga lahe, terve klass naerab laginal, ma ei tea kas seal tunnis tervisest juttu ka on. (ei saa aru)


kool algab 8:45 tunnid kestavad kõik 50 minutit, vahetund on 10 mintsi. söögivahetund on 40 minutit, see algab 12:35. peale seda on veel 2 tundi, siis kõik koristavad klassi ja kooli ja vetsusid ja pesevad aknaid, igalühel on oma ülesanne. mina pean klassi koristama. (põrandat pühkima ja laudasid liigutama).
Õpetajatel pole oma lauda, ainult mingi pukk, nagu kõnepidaja pult. enamuse ajast nad liiguvad ringi, kirjutavad tahvlile ja üldse ei istu.

koolis on keelatud mobiiltelefonid, aga kõigil on see taskus ja võetakse tunnis salaja välja. kui õpetaja näeb et õpilane kasutab telefoni tunnis, siis peavad vanemad kooli minema ja vabandama ja õpilane samuti.
meik ja ehted, lakitud küüned ja pleierid, kõik on keelatud. iga esmaspäev kontrollitakse seeliku pikkust, nägu, kõrvu, lipsu, vesti. enne kogunemist lasevad kõik tüdrukud seelikud allapoole, peale kogunemist jälle tehakse seelikud lühemaks. :D pluusi esimene nööp jälle lahti ja lips lastakse lõdvemaks. vetsus on siis järjekorrad.
kogunemise ajal peavad kõik maas istuma. see on minu jaoks väga piinarikas, kuna AHHHHH kaua paigal seista (või istuda) ma ei saa ja siis ma piinlen seal need 50 minutit, jalad surevad ära ja tagumik on kange, selg hakkab valutama (vingumise koht). kuna ma ei saa aru millest jutt, siis on veel eriti huvitav niisama maas istuda. ükskorda jäin igavusest peaaegu magama ja siis õpetaja tuli mu juurde ja andis mingi inglisekeelse ajakirja ja ütles: "Maia, ma tean et see on igav kui midagi aru ei saa, aga ära magama jää, loe seda". väga hea, ma sain teada et Nagoyas on Paul Gaugini näitus kuhu ma KINDLALT lähen. vot.
Muide kui keegi näiteks magama üritab jääda siis tuleb õps ja virutab kergelt oma päevikuga (siuksed suured nagu meilgi klassipäevikud). ja siis natuke riidleb vaikselt. kehkaõpsid on need kõige agaramad kes korda taga nõuavad. ükskord ma läksin raamatukokku ja nägin et mingi õpilane teeb seal tööd (keset tundi) imelik, sest kõik peavad tunnis olema. siis küsisin rampsitädi käest vaikselt et kes too õpilane on, näitasin vaikselt näpuga tolle poole. tuli välja et seesamune "õpilane" on kehkaõps. oih ups. tõesti nägi välja nagu õpilane. kehkaõpsõps hakkas naerma (sest ta kuulis).

Kui ma kodust hommikult stardin 7:40 siis ma olen koolimajas 8:30. pikk tee. alguses kõnnin kodust Narawa jaama 10 minutit. viimase valgusfoori juures tavaliselt kohtun teise pliksiga, kellega me koos Narawa jaama kõnnime. edasi ootan seal Yuunat, teine pliks ootab oma sõpra. kui Yuuna tuleb, lähme väravast läbi, rongile. Rongis kohtume klassikaaslastega ja mõndade sõpradega. Agui jaamast kõnnime kooli mingi 20 minutit. vahepeal tuleb inimesi juurde, või jääb hoopiski vähemaks. Yuuna, Ayaka ja ma käime alati koos kooli. Kell 8:35 oleme klassis, õps tuleb ja hakkab jutustama, antakse kodutööd üle. Tund algab 8:45, tunni alguses tõustakse püsti ja kummardatakse. peale tunde ja peale koristamist jälle tuleb klassijuss, annab ära kontrollitud kodused tööd tagasi, kummardatakse, sayounara ja kõik lähevad klubisse,

KLUBI

koolis on palju klubisid, spordi omasid ja kunsti, jaapani traditisooniliste kunstide jne. ma kuulun kunstiklubisse. seal on 22 liiget, kõik on väga lahedad, ma ootan seda terve päev. ma ei pea midagi tegema kui ma ei taha, täna näiteks ainult magasin. (sest eile vaatasin poole ööni filmi xD). kell 5:30 lõpeb kunstiklubi, kell 6:30 olen kodus. siis mökutan ja magan kotatsu all, mängin koudaiga, vahest käin spordiklubis jooksmas ja tennist mängimas jne aga enamuse ajast mökutan niisama! issand kuidas mulle meeldib see elu siin! niisama mökutada ja mittemidagi teha, ma juba unustasin selle tunde! jaapani keel areneb iga päev ja sõpru tuleb aina juurde, mitu nädalavahetust on ette planeeritud. lahe! muidu nädala sees ma suurt midagi ei tee, kuna koolist koju jõudes olen väga väsinud ja ei viitsigi kuskile minna ega midagi teha. nädalavahetusel aga tahaks küll ringi tõmmelda ja elu näha.


O-MATSURI

Omatsuri on täiega minu teema, ma neljal päeval juba käisin, aga esimene tuleb veel. Ichiban ehk siis kõige tähtsam omatsuri on 3-5 mai Kamezaki omatsuri (kamezaki festival). kamezaki on handa linna mingi osa. näiteks mina elan Hakusan'il (valge mägi). kuna siin oli enne valge mägi? ma ei tea, aga hakusan on kõrgel, seega on linna siit hästi näha.
Sellest ma ei kirjuta kuidas kõik mind jõllitavad ja tahavad koos pilti teha jne jne jne jne aga festival iseenesest on super! Hästi palju inimesi tuleb kokku. Dashi on puust auto (?), mida siis festarimehed veavad, taga vanemad ja ees nooremad, kõige ees lausa jõmpsikad :D
nad sikutavad ja lükkavad seda dashit nii suure hooga et väsivad ära ja siis teevad pausi, kaanivad saket. kõik on näost punased, arvatavasti joovad esimest korda (siin võib alles 20 aastaselt juua ja suitsetada).
istutakse ringis, keskel on keegi kes laulu alustab. oh ma ei oskagi seletada kuidas see värk kõik toimib, aga ma tegin videot ja pilte ja....
Dashi sees on poisid kes mingeid vanu vilepille puhuvad. Esimesel omatsuril oli mu sõber Shu ka dashi sees ja puhus mingit flöödilaadset asja. Müts maha ta ees sest terve päev, varahommikust alates flööti puhkuda kuni õhtuni... tubli poiss.

7 comments:

  1. Hei! Kas sul kuskil pilte ka üleval on ?
    Ps, väga huvitav blogi :D

    ReplyDelete
  2. on küll huvitav, eriti see postitus :)

    ReplyDelete
  3. ait2hh ait2hh, jah mul on k6ik pildid orkutis yleval. kui yles ei leia siis teata.

    ReplyDelete
  4. hellooo Maia! :)
    tundub et sul läheb seal ikka väga hästi :D aga see kiirus ja kord koolis, see on midagi ikka ebareaalsest või uskumatu või noh ..loodan et saad aru...oh õige sõna ULME :D aga ülillaheee ja nii huvitav :)
    Sul on koolis nagu väga kiire, vahetund 10 min ja siis tunnid 50 min...jaa.. aga sa saad õnneks varem süüa kui meie :D
    Ole siis hästi tubli ja edu sulle jaapani keeles ja koolis ja üldse :D kirjuta ikka kui vähegi saad :)ja lisa hästi palju pilte, eks (ning NB! ma tahan ka sinuga msn´s rääkida - me oleme krissu peale kõik väga kadedad :D)
    igatsen :)

    NB! muide tahad ma saadan sulle Jaapanisse Mimmi karvapalli?
    xD

    ReplyDelete
  5. Burx!! (llll) ULME on t2iesti 6ige s6na! XD haha tead mul on nyyd 5 puhkep2eva sest siin on golden week, 66hh ma tahan ka teiega r22kida aga no millal seda ei tea, pean vist selgeltn2gijakursustele minema XD jaaa saada mulle see karvapall XD meil siin on yks krants kellele hullult meeldib kassidega "m2ngida" XD
    olge tublid sealpool jah, kuu aega ja kool on l2bi! siin temp. aina t6useb aga koolil ma l6ppu kyll ei n2e! XD varsti ongi 30 kraadi... 6ige s6na.. HELP XD

    ReplyDelete
  6. MAIA TEAD MIS. :D

    Ma loodan,et sa vastad kohe kui näed seda.:D
    Et siis nagu Toovis tahtis, et sa kirjutaksid miskit.. Jaapanist, näiteks oma koolist ja värki.. tahab vallalehte panna vist. Mingi järgmise nädala lõpuks oleks tore.. :D
    et siis nagu.. kirjuta mulle.. :D ja igaksjuhuks on mu e-mail siin.
    janely2@hot.ee


    IGATSEN KRT :/ (L)

    ReplyDelete
  7. OMMMGGGGFFG!! maaaan Maia!
    ma tahan ka Gaugini n2itusele.. xD arti klubisse ka :P
    niiiilahe.. aga tead.. sul on kull rahgem kool vist :D meil 3 year`i tsikid k6ik meigivad ja k2ivad ringi kann paljas ja poistel on k6igil puksid rebadel ja mingi 10 v2rvilise v6i hullu metali v66ga attachitud.
    lol.. aint 6psid on megamegas6bralikud.. K6ik 6psid on mingi.. tupsunupsumupsu xD kui pool kooli magab mingil kokkusaamisel vms.. siis m6ni 2ratatakse ules natuke muksatakse ja oeldakse mingi.. katsu nati kannatada.. v6i.. loodan et ma sind v2ga ei segand vms.. xD aga muidu 6pilased tunduvad olevat mingid rich kidsid vist.. p2rast kooli ming shoppavad ja tuuseldavad ringi.. niisama.. seelikupikkust ei kontrolli keegi xD tervise6ps manib muidu vahest et kui kann on paljas siis v6ivad haigused tulla... vms.. sul on v2gapalju erinevaid tunde.. mul ongi enamv2hem special tunnid 6psidega.. kus nad privaatselt 6petavad mind..
    inka kus terve klass naerab sest 6psi naerab weirdilt.. sport.. kunst ja keemia vms.. iga n2dal v6in erineva valida... seen2dal on muusika kemmi asemel. ukskord k2isin bios.. seal on ka mitokondri 6petamine xD 6ps kusis mult et kas ma tean mis mitokonder on.. ja ma utlesin et ma olen 6 aastat biuksi 6ppind sellepeale :P ehe.. Mata lol.. Meil on ka mata kerge.. aga muna ma k2in koos geeniustega k6rgemas matas siis ma ei saa muffigi aru. aint teesklen vahepeal et saan xD rofl.. vahest saan ka :P meil kodut66sid vist eriti palju pole.. aga testid on nastyd.. ma tegin uhte inka testi kaasa.. keegi ei oska uldse inkat.. aga test oli selline mida isegi mina ei osand p2ris h2sti.. asin.. Mingi a3 leht pisikeses kirjas t2is irregular verbse. mida kasutatakse iainult ilukirjanduses jms xD K6ik karjuvad Kawaiii ne.. :P lol.. kas koolis m6ni selline poiss ka on kes n2eb v2lja nagu.. maan lol xD meil kusjuures enamus n2evad v2lja nagu poisid.. Kuidas nad muidu suhtuvad sinusse? A ja.. ma pole eriti koolikaaslastega v2ljas k2ind.. k6ik kardavad nati sest nad ei oska inkat.. Nuud ma juba suhtlen nendega jaapanikeeles.. aga enne ma ei saand midagi aru.. ja keegi ei kutsund mind ka kuskile.. sest ma ei osand r22kida kellegagi japsis.. Kas su japs on nii maan siis juba? o.O MAaaan xD Ganbatte ne :P
    mitmes Kumon l2heb juba? Ma alles B juures sest ma sain mingi 5lt 6psilt koolis jaapanikeele materjali.. ma pean k6ike suumima o.O mul on tunne et ma vist kull 60 kanjit ei tea.. xD ma tean suht paljudel ainult Kun`i.. m6ndadel ainult `on`i eeek. kuidas sul need meelde j22vad? xD jubejube..
    maiviitsi uldse kumonitteha... xD iga 6htu kui ma v6rkpalliklubist tulen on mul selline tunne et sureks maha... aga 6nnelikuna :D tavaliselt lebon futoni peal tundaega.. siis ofuro ja magama.. Ma j6uan kell 9 koju.. Kooli ja kodu vahel on mingi 40 km xD phail ne..
    lol.. Ma kommenteerin sinu kooliteksti oma koolitekstiga xD originaalne.. :/ sorri :D
    aga lol.. Hiro on praegu kodus niet ma olen tema l2pakaga netis.. ta suumis kuskile niiet mul on unlimited time praegu xD Sa copypastei see kommentaar Wordi ja internetiv2liselt loe :D 2ra muidu neiaega raiska.
    HOMME ON ORIENTATSIOON. maaan eks.. tegelt.. ma tahan sinuga r22kida :`( eeesti keeles... I miss estonian.
    niiniiiniiipalju on r22kida tegelt ka.. ma tahaks ka teada niiniiipalju.kuidas sul l2ind n.. sest ma usun see on v2gav2gav2ga luhike kokkuv6te koolist jne... eks.. mu blogis ka.. Ei viitsi eriti kirjtada.. aga ikka tuleb palju teksti :D samas pole nagu midagi eriti 6elnud...
    MAIIAAAA!!!! siin on niiihea. kuule... kas sul kodutelefon on? mul on.. japsikodutelilt japsikodutel`ile on ju megacheap... m6nip2ev v6ik r22kida nati... kui eestikeel ei sega su japsi6pinguid xD Lol.. teadmis.. Ma avastasin et ma r22gin Engrishi. reaaalne engrish.. Nagu Jin`il :D mingi inka ja japsi s6nad segi.. pudrujakapsad... Aga koolis uritan ainult japsiga l2bi ajada sest keegi ei saa aru engrishist..kodus r22gin yumichaniga engrishis. Ta sai t2na meili Usa yfult.. on megahappy. hmm.. huvitav kui pikk see kommentaar juba on.. :D I wont judge you if you wont`t read it through :D Cookies if you do.
    kuidas sul rahaga on muidu? ma avastasin eile et ma ei saa oma kredalt v2lja v6tta ja olen praegu cashless.. neljap2eval on klassiekskursion ja Hiro suumis mulle homseks rongi megapileti ehk siis p2rast orientatsiooni saan ma tokyos ringi suumida uksk6ik kus!! Ehk siis Cashless on VEITS n6me olla :/ kas sulle saadetakse eestist raha v6i kuidas sa teed?
    Pockey on niiiiiimaaaaan.
    kuidas sa rohelise tee j22tisesse suhtud? mulle ei meeldi xD
    Palju purikurat teind oled juba? ma ainult 2 korda xD ag k6ik klassis r22givad et.. Isshoni Purikura shimashou nee.. vms.. xD MUST STUDY JAPANESE. GANBATTE N EEEE!!!
    juulis oleme juba prod raudselt! Kas sa Saket oled joond? Japsi 6ltsi? v6i midagi.. xD lol ma pole kaks kuud mitttemidagi joond... must be my record.. ja n2dala p2rast saan ma T2isealiseks!! -.- eestis.
    Suvevaheajal eks.. aimashou!
    l2hme kuskile partytama... Utle et tuled mulle kulla ma utlen et tulen sulle kulla :D
    rofl.. Igatsen t2pit2hti xD
    eniei.. .Ma loodan et sul on megamegamega maaaaan seal kaugel Aichis :`) ja k6ike k6igeparimat.. lol ilmselt l6petasid kommentaari lugemise jub alguses.. but still :D Be Groovey:D WE`RE IN JAPAN! *still doesn`t get the fact that we`reactually in japan*
    yup... thatsabout it... Hiro tuleb.. ok :D BYEEEEES :P

    ReplyDelete